ARA

Ben

Fotoğrafım
Kıyameti koparacaksın önce... Cenneti ondan sonra yaratabilirsin.

16 Ağustos 2010 Pazartesi

Selahattin Pınar


kadınlardan ve hayatın kendisinden duyulan acıyı en iyi dillendiren bestekarlardan biri. afife jale ile yaşadığı aşk, işin içine uyuşturucu ve travmatik durumlar girince bayağı sarsıntılı bir hâle gelir. özellikle bu dönemde yarattığı eserler ya da bu dönemin etkisine kapılarak yarattığı eserler yaralı kalbe tuz serper...

şunu söylemekte fayda var aklıma gelmişken... babasının selahattin pınar'a müzik hususundaki sert -bayağı sert- çıkışları, onun müzikle ilgilenmesiyle alakalı değil, müziği meslek olarak seçmesiyle alakalıdır. bildiğim kadarıyla babası hukukçudur. aynı zamanda milletvekilidir. ve selahattin pınar'ın bu tercihine karşı "gurur" yapmıştır -zannımca...

babası, ona dargınken ölür. bu yüzden ona bir şarkı yazıp bestelemiştir. lâkin adını anımsayamıyorum. daha doğrusu anımsadıklarım arasından hangisinin bu şarkı olduğu hususunda kani olamıyorum... olunca editler, yazarım dostlar...

iyi adam, güçlü bestekardır velhasılı... dinleyin, dinletin.

şuna benzer bir konuşmanın, arkadaşlarıyla kendisi arasında gerçekleştiği rivayet edilir:

- senin besteler de biraz şey selahattin, ne bileyim ben...
- ne demek şey? ben birinci sınıf bestekarım!
- e o zaman saadettin kaynak?
- o lüks sınıf bestekar.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder